آخرین اخبار

سارقان ۴ هزار دلاری دستگیر شدند

اعضای باندی که دست به سرقت ۴ هزار دلاری زده بودند، به دام افتادند.

اشتراک گذاری
06 فروردین 1403
کد مطلب : 12431

توازن

|

۱۴۰۳/۰۱/۰۶ ۱۴:۵۰:۳۷

 رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت از بازداشت عاملان سرقت ۴ هزاردلار در شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان در استان فارس در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: چندی قبل مرد جوانی به پایگاه ششم پلیس آگاهی رفت و گفت، من به همراه پدرم در یک صرافی در میدان “فردوسی” تهران مبادلات ارز داریم و هم زمان در یک گروه شبکه مجازی که حدود هزار نفر عضو دارد خرید و فروش ارز انجام می دهیم؛ در این باره با یکی از اعضای گروه توافق کردیم ۴ هزار دلار را به شخص ناشناسی بفروشیم. در روز معامله، شخصی که دلارها را گرفت، اقدام به فرار کرد. سریع دنبال وی رفتم که سوار یک دستگاه خودرو پژو شد و هنگامی که خواستم مانع فرارش شوم همزمان ۲ نفر با چاقو و قمه از خودرو من را هدف ضرب و جرح قرار دادند.

وی افزود: پس از ثبت شکایت از سوی شاکی و تشکیل پرونده با دستور قضائی تیمی از کارآگاهان برای تحقیقات میدانی راهی صحنه جرم شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پی بردند که متهمان با طراحی نقشه قبلی دست به این سرقت زده‌اند همچنین پلاک خودرو شناسایی شد.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت متهمان را شناسایی و متوجه شدند آنها پس از ارتکاب جرم به یکی از شهرستان‌های استان “فارس” متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه مخفیگاه متهمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شد، افزود: کار آگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه موردنظر در استان فارس شدند و متهمان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهمان نیز در جریان بازجویی‌ها ابتدایی به جرم سرقت ۴ هزار دلار از پدر و پسر جوان در میدان فردوسی با استفاده از قمه و چاقو اعتراف کردند؛ در تحقیقات بیشتر نیز مشخص شد، متهمان حدود ۱۰ هزار یورو از شخصی با همین شگرد سرقت کرده و در چندین استان نیز دست به کلاهبرداری زده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 12 =